måndag 19 mars 2012

Huvudvärk och värk i skulderbladen

Jag blir galen på denna värk. Jag tränade i fredags, mitt program som min sjukgymnast har tagit fram åt mig. Sedan dess så har jag så grymt ont. Och tro inte att det är träningsvärk för jag har kört samma program sedan i augusti och jag har aldrig fått så ont innan. Jag ökade heller inga vikter i fredags som skulle kunna förklara denna vidriga värk.
Jag har nu sökt min sjukgymnast för att se vad jag ska göra. Det troliga är ju att det blivit såhär för att jag är i ett skov och att Humiran inte längre har effekt. Men jag behöver ju träna min rygg. Det jag tänker göra nu fram tills att hon hör av sig är att bara ta långa promenader. För att ha huvudvärk är bland det värsta som finns, den andra värken står jag ut med. Men när det går upp i huvudet då blir jag nästan galen.

Trots allt detta så känner jag mig som en värdelös person. Jag tränar ju inte, jag promenerar ju bara. Men jag vet att det inte är så bara. Och jag går runt 3,5-5 km varje dag. Det är inte så bara. Men, det har blivit en fixidé att jag MÅSTE träna, annars är jag värdelös. Men, jag tränar ju, genom promenader men hjärnan fattar inte det på nå sätt.

Snart är det dags att lägga sig och sova igen. Har haft ett underbart samtal med en god vän idag. Vi pratade i 3 timmar drygt. Helt underbart. Det gav mig lite energi i allt som bara känns jobbigt.

Imorgon tar jag Humiran igen, och hoppas på effekt. Ska ta den fram tills jag ska till min reumatolog den 13 april. Hoppas med mig att den har effekt.

Ta hand om er! Och kämpa på!

Inga kommentarer: