tisdag 27 mars 2012

Slag i magen

Jag har en nära vän. Hon har varit min vän sedan vi var riktigt små. Min mamma och hennes mamma pluggade tillsammans och sedan hyrde dom en stuga tillsammans i några år. Så jag och denna vän umgicks mycket förr. Jag räknar henne som min närmaste vän. En jag kan prata med om ALLT. Ni andra, ta inte illa upp, ni är mina nära vänner också men det blir ett band när man känt varandra så länge och när båda också haft många bakslag.
Min vän är sjuk i en autoimmun sjukdom. Liksom jag är sjuk i en autoimmun sjukdom. Och idag fick jag veta (har vetat att hon varit dålig och så, och vi har pratat sporadiskt) att hon är mer sjuk än så. Hon har nu 2 sjukdomar. Autoimmuna sådana.
Jag har gråtit idag. Jag kommer gråta mera. För jag tycker det är så hemskt. Finns det ingen hejd på det hela? Varför ska människor som redan drabbats, drabbas igen? Kan avsluta det hela med att mina sjukdomar är en fis i rymden med min väns.

Ta hand om er, och bry er om varandra. Plötsligt kan det vara försent!

Inga kommentarer: