torsdag 8 mars 2012

Gick inte så bra

Idag hade jag spruttid hos reumatologen. Inte min läkare utan en annan. Men smärtan sitter ju inte bara i axlarna längre. Smärtan sitter i hela ryggen och i axlarna, knäna osv. Jag fick inga sprutor då det hade blivit för många. Vi visste inte någon av oss vad vi skulle prioritera. Humiran tar inte längre. Så mycket kommer jag ihåg. Man kan bilda antikroppar mot dom biologiska läkemedlen och då fungerar dom inte längre. Det är ju inte så att jag måste sluta för att jag får biverkningar. Utan det är snarare att den tar inte alls längre.
Jag berättade att jag tog Humiran i tisdags och jag kände mig inge bättre och, ja då är det som det är.
Jag ska nu börja med 5mg Prednisolon och hon skulle sätta upp mig på en tid till min läkare inom 4 veckor för att se vad man kan göra i medicinväg. Det troliga är att jag får byta helt. Det är inget man gör lätt direkt eftersom det är sådana biverkningar på dom. Men, jag vill inte ha den smärta som jag har nu. Jag ska verkligen sätta mig in i dom mediciner som finns kvar för mig att välja på. Helst av allt skulle jag vilja ha Remicade igen. Men risken är väldigt liten då jag eventuellt är allergisk mot den. Men bättre medicin finns inte enligt mig.
Smärtorna just nu är inte roliga, jag börjar med Prednisolon imorgon och hoppas jag känner av det rätt snabbt.

Fick mina journalkopior idag också. Ska sätta mig in i dom också, jag måste ju slå upp vissa ord.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: