tisdag 13 mars 2012

Idag är jag less

Idag är jag riktigt less på att ha så ont som jag har. Jag är inte den som klagar i första taget, men det gör ont och jag vill inte vara sjuk mer. Vet inte hur jag ska sitta, stå eller ligga. Men, jag får stå ut. Jag kan ju inte göra något annat. Jag kommer vara sjuk i resten av mitt liv. Jag är 31 år och kommer vara sjuk tills jag dör. Jag kommer aldrig må helt 100 mer i mitt liv. Visst, jag kan komma att må bättre än vad jag gör nu. Mycket bättre. Men jag kommer aldrig må helt bra.
Tanken slår mig med jämna mellanrum och då slås benen undan och jag hamnar i verkligheten igen. Sen att jag äter MAO-hämmare gör egentligen inte saken bättre. Jag blir svårare att smärtlindra då det man vanligen får är tramadol och det får inte jag äta. Så, frågar är, ska jag försöka sluta med Aurorix för att kunna äta smärtstillande? Ska jag sluta med en medicin som har gjort så att jag klarade av att leva? Jag vet faktiskt inte. För just nu så hade en värktablett varit guld värt. Inför natten. Visst, jag får äta Citodon, men det verkar dom inte vilja skriva ut.

Så, summa summarum, jag är less idag. Och imorgon ska jag träna.
God Natt

1 kommentar:

Maria Therese sa...

Det är så himla trist att alltid ha ont i kroppen, och det gör ju inte direkt den psykiska biten bättre heller! Och det är sjukt svårt att acceptera att man kommer att vara sjuk resten av sitt liv, det är något jag också kämpar med varje dag. Men jag hoppas innerligt att du och läkarna tillsammans ska hitta någon lösning och kombination av mediciner osv. som kan hjälpa dig att må i alla fall lite bättre!! *håller tummar och tår så hårt jag bara kan*, men vet att det inte är lätt. Har själv provat x antal mediciner av olika slag i många år, och har nyss provat in nya mediciner utan resultat, så det är verkligen krångligt ibland. Särskilt när man inte får/kan äta alla typer av läkemedel! Hm, jag kan inte göra så mycket åt din smärta, men jag sänder dig stora varma kramar fulla med styrkekraft och hopp!! Du är fantastisk som orkar kämpa - kom ihåg det!! KRAM