måndag 16 april 2012

Förkyld

Det kliar i näsen och jag nyser, näsan rinner. Det suger! Imorgon ska jag ta Humirainjektionen och på onsdag skulle jag ökat Metojectdosen till 20 mg. Men, jag tror att det bara är att skjuta på allt. Jag skulle även ha vattengympa imorgon och jag mår jättedåligt över att jag troligen måste återbuda det. Jag är så ledsen att jag inte kunnat träna idag och att jag troligen inte kan det imorgon också. Men, är man sjuk så är man.
Dock vill jag få bort min kortisonvikt som jag lagt på mig. Känns som att mina tankar blir lite väl jobbiga ibland. Angående vikt och mat osv. Även träningen så klart. Jag har varit en del större än jag är nu, men ja, det man fått höra när man hade gått ner alla kilon var typ "Vad fin du har blivit". Jag var alltså inte fin innan? Och då har jag fått för mig att jag är ful nu igen. När jag gått upp i vikt igen. Jag är inte där jag var innan, men ändå. Jag har samma storlek som innan, men vissa kläder sitter ju lite tightare såklart. Jag har gått upp 20 kg av att jag åt kortison förra året i 8 månader. Sen har jag börjat träna en del, men går inte ned.
Äter på samma sätt som när jag gick ner 40 kg. Men har förstått att hela kroppen förändras när man äter kortison. Man går alltså upp i vikt. Inte bara samlar på sig vätska. Cellerna drar åt sig mer fett och näring har jag läst. Och sen tar det lång tid för kroppen att återhämta sig. Sen mitt i allt fick jag börja med kortison igen och då sa det poff så hade jag kortisonfejs.
Det jag vill komma till är att jag hatar min kropp just nu. För jag var ju bara fin när jag var smalare. Eller, ja, ingen har sagt så, men det är så det känns tyvärr.

Imorgon ska jag till AF och där ska jag även träffa FK. Är jag sämre imorgon så är det bara att ta alvedon och stå ut.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: