måndag 23 april 2012

Glädjande besked

Idag hade jag tid på Ortopeden klockan 09.00. Jag gjorde ju en magnetröntgen i lördags av min handled, som jag skrivit om tidigare, och idag skulle jag få svaret.
Jag var nervös att det skulle bli 6 veckor med gips då jag fortfarande har ont. Rejält ont.
Men, bilderna visade ingen skelettskada!!! Helt underbart. Jag har en kraftig mjukdelsskada, men jag behöver inget gips, ingenting. Jag kan ha en linda runt, men det är inget som gör det hela bättre eller sämre. Jag ska vara som vanligt. Känns jätteskönt. Kunde fortsätta med Citodon om jag behövde. Men, jag tar det väldigt sällan hur ont jag än har.

Efter Ortopeden gick jag till Reumatologen och pratade med en sköterska där. Jag har nämligen börjat svullna enormt (enligt mig) i ben och i händer. I händerna är det när jag är ute och promenerar till exempel. Då blir det sådan svullnad att dom stasar. Det kommer inget blod till fingertopparna. Fick i alla fall tid den 8 maj till min nya läkare. Vi får se.

Sedan tränade jag. Det var superskönt. Eller, vad jag överdriver. Det är inte skönt att träna när det är massor med folk. Men, ja, lite då.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: