måndag 30 april 2012

Självhat

Jag fylls med ett sådant hat mot mig själv att jag inte vet vart jag ska ta vägen? Varför tillät jag mig att gå upp i vikt? Trots att jag inte ändrat kost eller något så har jag gått upp i vikt i samband med kortisonkur på nästan 8 månader förra året! Jag äter som jag brukar, jag rör på mig 100% mer än jag gjorde innan, MEN jag går inte ner i vikt. Just nu har jag ett riktigt hat mot mig själv och funderar hur jag ska göra detta? Tränar 3-5 gånger i veckan, men jag står still!!!
Just nu hatar jag mig själv. Kanske kan jag göra mer? Jag äter knappt något godis, jag äter frukt istället. Och kom INTE och påstå att jag ska hoppa över frukten.
Kanske man ska börja äta bara 1 gång per dag istället för dom 6 jag numera gör. Och gjorde när jag gick ner 40 kg i vikt. Jag äter ALDRIG chips längre, utan isf blir det popcorn. Men, jag vet inte vad jag ska göra.
Jag tycker livet är jobbigt som det är. Kan inte livet hjälpa mig lite på traven och göra så jag går ner lite i vikt också. Jag sköter ju mig.

Nej, jag är bara less!

1 kommentar:

Maria Therese sa...

Fina du, vad jag önskar att du inte ska hata dig själv!! Men jag vet allt för väl hur det är att se på sig själv och inte tycka om det man ser. Att magen är för stor, näsan är för krokig, hyn för ful eller vikten alldeles för hög. Det är så lätt att se ner på sig själv. Men åh vad jag hoppas att du en dag ska se dig i spegeln och se att du är värdefull, precis så som du är.

Det är en jäkla klishé, jag vet, men det är insidan som räknas. Det är lätt att glömma bort det, att fastna vid det yttre, men det är det inre som gör en människa vacker.

Jobbigt när vikten beror på mediciner, och man inte lyckas gå ner igen. Kanske har inte kroppen återhämtat sig efter kortisonet? eller kanske någon av de andra medicinerna du äter påverkar vikten också och det är därför du inte går ner i vikt? Det verkar ju vara något i kroppen eftersom du tränar så mycket och inte äter massa skit, men ändå inte går ner i vikt... Jag har ingen koll, bara vet att jag själv äter medicin och har en sjukdom som gör att jag går upp i vikt, och då spelar det liksom ingen roll om man tränar/äter hälsosamt eller whatever...

KRAM KRAM KRAM till dig! Duktiga, fina du! Klappa dig själv på axeln för allt du gör! Att du kämpar på, varje dag! Du är så BRA!!

Och så sänder jag en liten bön till världsrymden att du ska få gå ner i vikt, så att du trivs bättre med dig själv. För oavsett om andra säger att en är fin oavsett vikten, kan det vara grymt svårt att se det själv!