tisdag 24 april 2012

Vettigt

Jag vill skriva ett vettigt inlägg. Men jag vet inte vart jag ska börja?!
Livet leker inte just nu. Livet är inte alltid lätt. Inte för någon. Jag bara önskade att jag kunde få må helt 100 en dag. Bara 1 dag. Men det gör alltid ont någonstans. Är det inte i kroppen så är det i själen. Oftast numera så gör det ont i kroppen. Visst, det gör ju så att man har ont i själen också. Det känns som att man inte hinner andas. Luften tar slut och man får ont i magen bara för att luften tar slut. Lungorna värker och tårarna bränner bakom ögonen.
Jag vill inte vara sjuk. Jag vill vara frisk. Jag vill inte ha AS. Jag vill inte leva med smärta resten av mitt liv. JAG VILL INTE DET. Men jag har inget val. Visst, det finns mediciner som dämpar inflammationen och som gör livet drägligt att leva. Men, då har jag ju det psykiska också.
Jag har varit utförsäkrad 3 månader nu. Sista dagen är på måndag. Nu ska man börja om från början igen. Jaga sjukintyg. Jag hoppas att den reumatolog jag nu fått är villig att samarbeta med psykiatrin. För det är inte "bara" kroppen. Och allt tillsammans blir bara kaos inom mig. Tro mig, jag vill klara av att jobba. Jag vill orka vara social. Jag vill orka sköta hemmet. Men allt blir så extremt jobbigt för mig. Jag vet inte varför riktigt, men jag antar att det är det psykiska och fysiska tillsammans som gör att jag är halvt död varje dag. Tröttheten är extrem och försvinner inte hur mycket jag än vilar. Gör jag för mycket så är jag extremt utmattad under flera dagar. Allt är en balansgång. Och det är jobbigt.
Jag vill jobba, jag vill vara frisk och må bra. Men, just nu gör jag inte det.

Babbel och svammel...

Ta hand om er!

Inga kommentarer: