tisdag 3 april 2012

Paniksmärta

Känns som att allt bara blir värre och värre. Nacken, axlarna you name it. Så idag tog jag tag i saken och ringde reumatologen för rådgivning. Dom ringde efter mycket om och men upp (jag försvann ur datasystemet). Det som man då får erbjudet är relifex, arcoxia, celebra, voltaren ja alla dom där vanliga NSAID preparaten. Dock tackade jag nej då jag för några år sedan fick en NSAID-gastrit och sedan dess så tål jag inga NSAID preparat. Till slut så gjorde sköterskan så att hon gav läkaren mitt nummer och hon skulle ringa när hon hade en stund över. Då hade sköterskan ringt mig 3 gånger och tyckte att läkaren kunde ringa upp istället så hon slapp lägga på, springa och fråga och sedan ringa upp igen.
Jag fick återbuda vattengympan som jag skulle börja på idag då jag hade så grymt ont i nacken och huvudet. Men jag behöll tiden till min ortoptist då jag fortfarande skelar i mina nya glasögon efter att ha fått lämna in dom 2 gånger tidigare.
Lagom när jag var på väg till ögonmottagningen så ringde min läkare från reumatologen och vi pratade en del. Hon tyckte jag skulle äta tradolan, men jag får inte äta det pga att jag äter MAO-hämmare och så rabblade hon alla antiinflammatoriska igen och jag sa att jag inte kan äta dom. Hon tyckte dock att jag skulle testa att ta ipren. Ipren och ett läkemedel som jag äter som sänker hjärtrytmen (atenolol) går inte ihop enligt fass. Atenolol är en betareceptorblockerare och det står att man ska undvika det tillsammans med ibuprofen, likaså metotrexate. Men, fine, jag får väl testa. Jag kommer inte må bra utav dom. Har aldrig tålt ipren, men vad ska jag göra?! Jag har en tid till henne den 13 april, men jag kände att jag står inte ut längre.
Hon skulle även skicka remiss för röntgen, men jag tänkte inte på att fråga vad för slags röntgen. Men jag antar att det inte är vanlig slätröntgen för då har vi drop in. Denna gång blir det halsryggen som ska röntgas. Och jag hoppas att det blir en MRT då det syns mest på en sådan. Det är vidrigt att göra, men, den är bättre än en slätröntgen.

Glasögonen tar jag imorgon och berättar om. Ska denna gång försöka få pengarna tillbaka. Det är 3 glas och inget utav dom har funkat. Trots att det är samma styrka och prismor i dom gamla jag har.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: