måndag 9 april 2012

Inlägget nedan

Jag tänker inte förklara mig. Jag mår inte bra och det är ren fakta. Det fysiska sliter på det psykiska och allt blir bara en ond spiral.
Veckan som kommer blir väldigt påfrestande för mig. Morgondagen är lugn. Bara vattengympa på schemat. Men på onsdag så ska jag träffa min psykiatriker och sedan måste jag till Eriksborg för röntgen (jag lyser snart). På torsdag så ska jag träffa min arbetsförmedlare och efter det som blir det även försäkringskassan för att prata om att gå in i sjukförsäkringen igen då jag nu är utförsäkrad.
Sen på fredag ska jag träffa min reumatolog och jag vet inte än vad jag tycker om henne. Jag fick en riktigt bra reumatolog. Men tyvärr har hon slutat. Jag vill kunna berätta allt. Tala om hur jag mår. Men, vi får se hur denna är. Efter läkarsamtalet på fredag ska jag träffa ssk på reumatologen. Det blir bara väldigt mycket och jag känner lite panik när det är såpass viktiga möten så jag kan inte bli trött och inte orka. Jag måste helt enkelt orka.

Så, för att återgå till rubriken så är det inget bra just nu. Men jag hoppas att ni tar hand om er!

2 kommentarer:

Erica sa...

Jag förstår om du önskar det. Det är som du skriver viktigt att även kunna vara helt ego ibland. Det är viktigt för oss alla. Men som du även skriver så kan det vara svårt. Jag hoppas att du lyckas lära dig det i alla fall.

Jag älskar dig och jag önskar också att vi ses snart! <3

Vad roligt att du gillar bilderna, förresten. :-D

Maria Therese sa...

Du behöver inte förklara dig, ibland orkar man inte skriva mer än just det; att man inte mår bra. Det är okej! Och jag läser dina ord och känner med dig!

Låter som en intensiv vecka, men jag hoppas ändå att det ska kännas bra och att man ska komma fram till något som kan hjälpa dig vidare.

Lycka till hos psykiatrikern imorgon, är det på ångestmottagningen? Jag ska också dit imorgon så om det är dit du ska så ska jag tapetsera väggarna med hopp och styrka så att du känner det när du kommer dit!

Och lycka till på alla dina andra möten i veckan! Jag håller tummarna och tänker på dig!! Förstår din rädsla att bli trött och inte riktigt orka alla viktiga möten, men vi orkar ofta mer än vad vi tror och jag hoppas att du får ordentligt med vila mellan så att du lyckas hålla fokus! Om det känns alldeles hopplöst kanske du kan ta med dig någon som kan vara dina extra öron?

Avslutar med en STOR, varm kram!!