söndag 8 april 2012

Inget tvång

Jag tvingar inget att läsa min blogg, ingen behöver läsa hur jag mår.
Jag mår skit. Livet i allmänhet är ett helvete. Varför jag finns är för mig en gåta. Jag gör inget gott i världen. Jag är en människa med känslor, tyvärr. Jag är en människa med väldig känslighet, och det retar nog många. Men, allt jag gör är bara för att måna om andra. Jag lever inte för mig. Ska man bara leva för andra? Det är frågan. Jag orkar inte mer snart. När jag försöker hävda mig själv blir det ibland så fel. Då är det bara att börja följa strömmen igen. Le, se glad ut och göra så att folk runt mig mår bra.
Jag är ett skämt. Det största skämtet som går i ett par skor.
Jag ber om ursäkt om jag en dag ger upp. Säger inte att det blir så, men om.

Ta hand om er!

2 kommentarer:

Erica sa...

Du är ingenting annat än underbar, och jag vill ingenting annat än att du ska må bra. Livet är dock inte alltid enkelt, tyvärr. Jag tycker att det är superfint att du bryr dig så pass mycket om andra, men jag vet att det kan bli jobbigt ibland, och du får inte glömma bort att du själv är minst lika viktig som andra människor. Jag älskar dig, syster! <3

Maria Therese sa...

Fina du! Jag vet att mina ord kanske inte väger så tungt eftersom jag inte känner dig "på riktigt", bara vet vem du är genom din blogg, men trots det så bryr jag mig om dig. För jag läser dina ord, känner din smärta och önskar att du skulle få ha det lite lättare, att du skulle få känna att livet har en mening, att du har mening! För du är värdefull!

Balansen mellan att bry sig om och göra saker för andra och att ta hand om sig själv är väldigt svår. Det är en fin egenskap att bry sig om sina medmänniskor, men man har rätt att ta plats själv också, att bry sig om sig själv och sätta sig själv först ibland! Och att hitta platser/situationer/personer där man kan och får vara sig själv, i ärlighet, och inte måste le och bära upp en fasad! Men det är jäkligt svårt!

Du är inget skämt! Du är en kännande, tänkande människa med lika stor rätt att finnas till som alla andra. Det är inte lätt att bära allting som livet bjuder på, ibland vill man bara lägga sig på golvet och skrika, dra täcket över huvudet eller rent av dö, men jag vill ändå tro att det finns något att kämpa för och jag sänder dig styrka, kraft, mod och hopp så att du orkar ett steg till!! Jag tror på dig!!