tisdag 15 maj 2012

Dåligt mående

Idag mår jag riktigt dåligt. Inatt vaknade jag av att jag mådde så illa. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Men jag baxade upp mig med fler kuddar och somnade tillslut om. Sedan idag har jag varit så fruktansvärt trött.
Före klockan sex imorse så ringde jag återbud till min kurator för jag kände att jag kommer inte att orka. Jag mådde bättre men jag kände hur slut jag var i kroppen.
Jag tror att anledningen var Metojectsprutorna som jag tog igår. Jag har inte vant mig vid att ha 20 mg än och så hade jag ju inte tagit på nästan 2 veckor.
Tröttheten jag känner nu är dagen efter trötthet. Jag är så trött och slut att jag bara vill sova. Men sover jag så kommer jag inte kunna sova inatt och så har vi en ond cirkel. Jag vänder väldigt lätt på dygnet.

En positiv sak är dock att min smärta redan är bättre efter sprutorna jag tog igår. Fantastiskt. När man börjar med det så kan det ta upp till 12 veckor innan man har full effekt. Men jag har ju bara haft ett kort uppehåll. Så det känns bra.
Men, jag kanske får göra så att jag inte får boka in något dagen efter jag tagit medicinen såhär i börjar.
Men, den som lever får se.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: