måndag 28 maj 2012

"Facerape"

Är det bara jag som tycker att uttrycket "facerape" bara är lite för mycket? Blir mitt facebookkonto våldtaget om någon hackar sig in på det? Jag kan inte annat än att reagera starkt på hur ordet rape används. För mig, som varit utsatt rätt hårt för våldtäkter, I got raped, känns det uttrycket som ett riktigt hårt slag i ansiktet.
Att sedan använda ordet rape vitt och brett känns så fruktansvärt. Det gör man inte som drabbad, det tror jag inte. Det är ett hårt ord, som får många minnen att blossa upp. Jag mår illa av det. Idag kunde jag knappt gå in på aftonbladet för det stod om "facerape". Ordet får det att börja dunka i bröstet, repet dras åt runt halsen och illamåendet väller upp. Minnesbilder flashar förbi. Allt blir bara riktigt obehagligt.
Jag tycker det är fruktansvärt att använda ett uttryck på detta sätt. Jag må vara känslig, men det är vidrigt.

Ta vara på er!

Ps. Jag är en ärlig människa. Jag ljuger inte om vem jag är eller vad jag vart med om. Har nu någon svårt för det så behöver ni inte läsa.

Inga kommentarer: