lördag 12 maj 2012

Lax

Jag tog för ett tag sedan ett fullständigt kolesterolstatus på reumatologen. Mest för att jag ville det själv. Alla värden var bra, utom det goda som var för lågt. Så tanken är att jag ska få i mig med goda fetter som bland annat omega 3. Så idag blev det lax till lunch. Jag har aldrig direkt tyckt om fisk, men jag ville ge det en chans. Lax och pressad potatis.
Dom första tuggorna var goda. Men sen, blä. Till på köpet så rapar jag lax nu. Nej, jag kan inte äta fisk. Jag tycker inte om det. Och min mage är känslig nog som den är. Jag mår väldigt lätt illa. Och är det något som inte är gott så då slås illamåendet igång ännu mer.
Jag känner inte direkt hunger eller mättnad. Utan jag mår illa istället. Det är inte någon som vet varför direkt heller. Jag kanske ska skriva ett inlägg om det en vacker dag.
Men, det positiva är att magen börjar återhämta sig efter kapslarna jag tog. Men den är inte helt 100 än.

Jag vill passa på att önska er en trevlig helt. Ta hand om er!

1 kommentar:

Erica sa...

Tänk att en så pass fiskgalen tjej som jag kan ha en syster som inte tycker om fisk. ;-)

Men nej, usch det är inte roligt att behöva pina i sig saker man inte gillar... :-(