söndag 27 maj 2012

Varit dålig

Jag har varit dålig på att uppdatera dom sista dagarna. Mycket är på grund av att jag varit dålig. Började få hemska biverkningar av Metojecten jag tar. Det är Metotrexate fast i spruta. Blev kraftigt illamående, trött och fick diarré. Jag hade dosen 20 mg, och den hade jag bara tagit 2 gånger innan uppehållet och sedan 2 gånger efter uppehållet. Jag skulle sluta med den medicinen, men jag fick för ont igen och började 2 veckor senare igen. Nu har jag fått dosen sänkt till 10 mg igen, som jag hade innan höjningen. Vi får se om jag tål den bättre. Det kan ju bli så att man helt plötsligt inte tål en medicin. Speciellt när man gjort uppehåll med den.
På grund av det dåliga måendet så missade jag årets vårmarknad som har varit i helgen. Men, vad jag förstått det som så var det inget märkvärdigt. Och oftast är ju höstmarknaden så mycket större.

För att återgå till medicinen jag blev dålig av, Metoject, så ska jag också skriva att det är en toppenmedicin. Den hjälper verkligen. Det märkte jag när jag slutade med den. Och dom flesta mår inte dåligt av den i små doser. Men, det sista året har det varit extremt mycket mediciner. Kortison 8 månader förra året, Remicade, Humira, Orudis Retard, Metotrexate, Metoject med mera. Bara för min reumatiska sjukdom. Jag fick diagnosen för ja, nästan på dagen 1 år sedan. Och eftersom jag hade sådan kraftig inflammation, sänkan var uppe i 87 i princip hela förra året, så fick jag börja med kraftiga mediciner snabbt. Jag kunde knappt gå och sömnen var väldigt störd.

Nu ska jag snart ta och gå och sova. Men det är jobbigt när det är så varmt som det är.
Hoppas ni får sova gott och ta hand om er!

Inga kommentarer: