tisdag 8 maj 2012

Reumatologbesöket idag 8/5

Idag hade jag tid på reumatologen klockan 08.00. Tidigt värre. Men det gick faktiskt bra. Jag har fått en helt underbar läkare på reumatologen. Det kan inte bli bättre känns det som. Det blir en del ändringar framöver. Jag ska med omedelbar verkan sluta med Metoject och jag ska börja med Orudis Retard idag. Jag ska ge det en chans, mår jag dåligt av det så tänker jag sluta direkt. Men, den trodde han skulle funka då jag äter omeprazol. Jag fick även Zolpidem utskrivet, det är insomningstabletter som han trodde jag behövde. Men, jag kommer inte ta dom varje kväll. Bara om det behövs. Dom är ju snabbverkande så då kan man ju ta dom om man inte kan somna.
Jag ska ta färdigt dom Humirasprutor som jag har hemma då det är en väldigt dyr medicin och jag mår ju inte dåligt av dom. Den hjälper bara inte fullt ut. Enbrel är på tapeten. Men, jag vill ha tillbaka Remicade om det är möjligt. Det är en riktigt bra medicin.
Nu har jag uppdaterat er lite.
Smärtan finns där, och är ganska intensiv emellanåt. Jag hoppas nu att allt stabiliserar sig i kroppen.
Ta hand om er!

1 kommentar:

Maria Therese sa...

Så glad jag blir att höra att du fått en bra läkare!! Så skönt!! Jag hoppas också att de nya kombinationerna av medicin ska hjälpa och göra skillnad! (och att du ska slippa jobbiga biverkningar!). Håller helt enkelt tummarna för att du ska få må så bra som möjligt!! Och när jag går förbi reumatologen hädanefter ska jag sända en tanke till dig! :)

Orufis Retard har jag också ätit en period och jag hoppas att de ska ge bättre effekt på dig och att du ska få färre biverkningar än jag ;)

Bläääää för smärta, det är bara så himla frustrerande! Men du är en kämpe! HEJA!! Tycker du är så himla stark och modig som fortsätter kämpa, varje dag! KRAM på dig!!