söndag 20 maj 2012

Tegelsten

Sedan i fredags så känns det som att jag har en tegelsten i magsäcken. Det är riktigt obehagligt och jobbigt. Jag antar att det är magkatarr som spökar. Men jag är lite rädd att magen ska bli som förr.
Jag äter redan 40 mg Omeprazol dagligen för att klara den medicinering jag har mot min reumatiska sjukdom. Men ibland får min mage nog trots det. Men det är bara att bita ihop och se glad ut.

Veckan som kommer blir rätt intensiv för mig. Imorgon så blir det bara en lång promenad. Hade tänkt att åka och träna, men ska ändå till sjukgymnasten på tisdag så tränar då. Jag bör inte träna 2 dagar i rad. Inte samma sak i alla fall.
Sen som jag skrev så har jag sjukgymnasten på tisdag, och det blir sista gången jag träffar henne då hon ska sluta på reumatologen och börja på barnkliniken. Efter besöket hos henne så tränar jag.
På onsdag blir det ett mindre ingrepp under lokalbedövning och det ska bli så skönt att äntligen få det gjort. Efter det så tänker jag nog vila.
På torsdag måste jag lämna fasteprover inför diabeteskontroll veckan därpå. Allt rullar på.

Väntar även på beslut från Försäkrningskassan. Jag har ju varit utförsäkrad 3 månader och har nu ansökt om sjukpenning. Men, den som lever får se.

Dags att tänka på refrängen. Ta hand om er!

Inga kommentarer: