torsdag 24 maj 2012

Ute

Sitter ute, men inte i solen. Ska jag vistas i solen så måste jag smörja in mig med solskyddsfaktor 50 då jag tar merotrexate.
Det är behagligt i skuggan. Runt 20 grader skulle jag tippa. Kanske några grader mer. Jag har en rastlöshet i kroppen som inte vill släppa. En lätt ångest i bröstet. Tankarna snurrar och jag undrar lätt vad som händer. Vad kommer hända efter nästa läkarbesök? Vilken medicin får jag?
Det luktar sommar. Nyklippt gräs och syren som blommar. När jag var yngre så blommade dom alltid till skolavslutningen. Och liljenkonvalj.
Tankarna får och flyger runt i huvudet på mig. Hur blir denna sommaren? Blir den lika bra som förra? Eller, bra och bra, den var bättre än sommaren innan iaf. Mycket bättre.

Hoppas att mamma kommer snart. Sitter på en sten och väntar. Vi ska till min bror och hans familj.

Ta vara på er!

Inga kommentarer: