tisdag 8 maj 2012

Negativt

Jag blir rejält uppskrämd av allt negativt jag fått höra om Orudis Retard. Jag är livrädd för att må illa, kräkas, få ont i magen osv. Nästan så jag hellre fortsätter med cellgifterna. Sedan 2008 så har jag mått illa och haft ont i magen. Så jag har panik för att göra det mer. Min största Dini är att kräkas. Sedan att jag äter betareceptorblockerare, som man helst inte ska blandas med NSAID preparat gör inte saken bättre. Jag är kluven, kanske jag måste välja att ha ont? Jag vet att kroppen bryts ned av alla inflammationer och det är inte heller bra. Jag är ledsen och jag är kluven. Jag ska ringa reumatologen imorgon och gråta ut. Vi får se vad dom säger.
Just nu är livet inte kul.

6 kommentarer:

Maria Therese sa...

Kom bara ihåg att bara för att andra reagerat på ett visst sätt under behandling med Orudis Retard, så betyder det ju inte att du kommer att reagera så!! Vi är alla olika och reagerar olika på olika läkemedel! Jag kan i alla fall säga att jag aldrig har kräkts av Orudis Retard och hoppas innerligt att du slipper det!

Förvänta dig inte biverkningar, dvs. framkalla dem inte genom att vara inställd på det. Prova och se om din kropp reagerar eller inte. För det är bara du och din kropp som kan avgöra om Orudis Retard är bra för dig, inte hur andra har reagerat på läkemedlet eller vad andra trycker och tänker om det!

KRAM KRAM KRAM

Lina sa...

Jag vet att alla inte får biverkningar och jag förväntar mig aldrig det. Men min mage sa tack och adjö för 4 år sedan. Jag har vissa perioder som jag knappt kan äta vanlig mat utan att må illa och få halsbränna. Det gör mig också rädd. Jag har fått tagit för mycket mediciner som ger halsbränna och illamående och mitt psyke klarar inte mer just nu.
Men, min läkare ska ringa upp idag. Men, vi får se vad som händer.

Ta vara på dig! Massa kramar

Maria Therese sa...

Det är aldrig kul att må illa, få halsbränna, eller problem med magen över huvud taget, hemskt! Så jag förstår om du tycker det är jobbigt, och att därtill veta att medicin kan ge sådana biverkningar... men kanske är det värt att testa? För att se om det kan hjälpa. För jag hoppas, hoppas, hoppas att du ska slippa biverkningar! Buhhhuuuuuu, skrämmer dem all världens väg (vet att det inte är så lätt, men önskar att det var det!!). Hoppas telefonsamtalet med läkaren går bra! *håller tummarna*... KRAAAAM fina, starka, kämpande du!!

Lina sa...

Tack! Läkaren trodde jag skulle klara den medicinen då han sa att cellgifterna var nog värre för magen. Jag äter Omeprazol och det borde funka. Så idag ska jag testa. Har man reumatiska besvär så har alla mediciner tyvärr magbiverkningar. Den som lever får se. Skriver från mobilen så det blir inte så långt svar!
Kramar till dig

Anonym sa...

Hoppas så för din skull Lina att de ska funka. Förlåt för de negativa jag sa om den tabletten/kapseln. Håller alla tummar för att du ska få må bra. Hoppas du vet de <3 Kram

Lina sa...

Anonym: Jag vet det. Det är bara så mycket just nu. Nytt hit och dit! <3. Kram