tisdag 29 maj 2012

Ny vän?

Idag har jag träffat en ny bekantskap som jag förhoppningsvis får kalla vän?! Vi träffades idag på stan och jag var så nervös. Jag har väldigt få vänner, både IRL och telefonbekanta. Jag är heller inte den som tar första steget till att lära känna någon då jag har väldigt dåligt självförtroende. Men det här känns bra. Jag hoppas att den jag träffade också vill vara min vän.
Jag bor i en relativt stor stad, men det är inte lätt att träffa nya vänner. Jag vill ha vänner som är sig själva och inte konstlade, som kan vara sig själva i mitt sällskap och vice versa så klart. Det ska vara någon som tar, men självklart också ger. Jag tycker om att finnas för mina vänner, i vått och torrt. Dygnet runt om det behövs. Men jag vill inte bli tagen för given. Det tror jag ingen tycker om.

Jag har haft en riktigt bra dag. Det var allt jag egentligen hade att skriva.

Ta vara på er!

2 kommentarer:

Therese sa...

Lina, jag är glad att vi båda tog oss tid, ork och mod att ses igår, det var så trevligt :) Guldstjärnor till oss! Lämnade vårt möte med ett leende på läpparna och ser fram emot att träffa dig igen framöver :)

Att lära känna nya människor är en utmaning, det är svårt, särskilt när man inte alltid mår bra...men kanske underlättar det att vi befinner oss på någorlunda samma våglängd? :) Så känner i alla fall jag.

Än en gång TACK för igår,
Kram på dig!!

Lina sa...

Det var jättetrevligt. Jag hade också ett leende på läpparna när jag var på väg hem. Jag är också glad att vi båda tog mod till oss :).

Jag tyckte det var lätt att prata med dig. Okomplicerat :).
Hoppas att du får det bra, och jag ser fram emot nästa gång vi ses.

Kram på dig