måndag 14 maj 2012

Metoject återinsatt

När jag träffade reumatologen förra tisdagen (8/5) så skulle vi ju ändra en del i behandlingen. Han satte ut Metoject, som är Metotrexate fast i spruta, och jag skulle börja med Orudis Retard. Orudisen gick helt åt skogen, med ont i magen och illamående. Jag gav ganska snart upp den behandlingen och det sa min läkare att jag skulle göra om jag mådde dåligt av den.
Åter till Metojecten då. Jag tog alltså inga sprutor förra veckan. Och det började ganska snart kännas av. I lördags hade jag fruktansvärd värk i höfter och axlar. Smärtan har inte blivit bättre heller utan snarare tvärtom. Så idag innan jag tränade så gick jag till reumatologen och pratade med en sköterska där. Hon gick och pratade med min läkare, och nu har jag Metoject återigen. 20 mg. Det känns inte så jobbigt om jag ska vara ärlig. Hjälper det mot värken så är jag bara glad för det.
Jag har inte mått direkt dåligt någon gång av varken tabletterna eller sprutorna. Så för mig gör det inget. Visst, jag tappar lite mer hår, men det är inte så att jag blir skallig. Och sedan är jag trött dagen efter injektionen. Men det är smällar man får ta.

Så nu har jag återigen Metoject och 2 Humirainjektioner kvar innan det blir byte av TNF-a hämmare. Så, vi får se vad som händer på behandlingsfronten i sommar.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: